Статті

Управління водними ресурсами в галузі авіаперевезень

Ми все більше турбуємося про вплив людської діяльності на навколишнє
середовище, постійно аналізуємо наш спосіб життя, який включає:
продукти харчування, транспорт, промисловість, торгівлю тощо.

Ви коли-небудь замислювались, скільки води необхідно для перельоту
літаком? І коли ми розмовляємо про подорожі, варто врахувати не тільки
переліт, а і все, що з ним пов’язано: аеропорти, вбиральні, очищення
терміналів і літаків, а також питну воду.

Іноді здається, що зміна клімату вже ось-ось нас наздогнала, тому питання
збереження екологічної безпеки та раціональне використання природних
ресурсів актуальні як ніколи.

Аеропорти та структури, які забезпечують нормальне функціонування
авіаперевезень, використовують величезну кількість води, і, враховуючи
поточну кліматичну ситуацію, необхідно терміново приймати рішення
щодо альтернативного водоспоживання та оптимізації ефективності
використання водних ресурсів. Величезна кількість аеропортів та
авіакомпаній вже застосовують різні екологічні стратегії.

Варто зазначити, що більша частина води в аеропортах використовується
для непитних цілей, а саме: для очищення аеропортів та літаків, для
санітарних та виробничих цілей, а також для обслуговування повітряного
флоту. Тому альтернативними рішеннями можуть стати встановлені
системи, які збирають дощову воду та допускають повторне використання
стічних вод.
Виробник літаків Airbus повторно використовує воду у своїх промислових
та виробничих процесах, вимірює та автоматизує виявлення витоків та
запобігає забрудненню води хімічними речовинами.

Airbus повідомили, що у 2019 році вони використали 3 987 289 м кубічних
води, що значно перевищує показник 2018 року. Однак компанія
зобов’язалася розробити надійні програми технічного обслуговування та
реабілітації для підвищення надійності та зменшення витрат з метою
скорочення використання води на 50%. Вже зараз у місті Гамбург Airbus
самостійно очищує воду з поверхневих джерел, а в Іспанії встановлює
безводні пісуари та замінює системи охолодження повітря.

Французька авіакомпанія Air France вважає, що зменшення споживання
води вимагає інновацій і в своєму останньому звіті про стійкість компанія
продемонструвала підрозділи, які використовують найбільше води. До них
увійшли: громадське харчування (що становить приблизно 45% від
загального використання води), технічне обслуговування та інженерна
справа (приблизно 25%).

У 2018 році в Іспанії державна компанія AENA розпочала підготовку
стратегічного плану з управління водними ресурсами в аеропортах своєї
країни. Технологічна підготовка ефективного використання водних
ресурсів вже впроваджена у найбільшому аеропорту Іспанії імені Адольфо
Суареса в Мадрид-Барахасі. Там вже встановлено окремі лінії очищення
для дощових та стічних вод з метою попередження потрапляння хімікатів
у навколишнє середовище.

Більше того, очищення дощової води проводиться на заводах, які відокремлюють завислі речовини та вуглеводні, які потім надходять на зберігання в резервуари. Впровадження таких заходів гарантує, що річки та струмки не забруднюються паливом.

Постійний контроль якості стічних вод має позитивні наслідки для
екологічної стійкості. Після тестових випробувань систем їх впровадили в
аеропорту Хосепа Тарраделас Барселона-Ель-Прат. У цьому аеропорту
також проводять додатковий аналіз питної води, оскільки вона очищується
поза межами авіакомпанії.

Стратегії підвищення стійкості води
В аеропортах, які встановлюють протоколи збереження води, як правило
спостерігається значне зменшення споживання водного ресурсу на одного
пасажира. Наприклад, в період з 2011 по 2016 рік у Міжнародному
Аеропорту Даллас Форт-Ворт, що у США, вдалося скоротити споживання
води на 24,3%. У 2016 році цей аеропорт був нагороджений найвищою
відзнакою з охорони навколишнього середовища.

Аеропорт Лос-Анджелеса за один рік скоротив споживання води лише на
6,3%, а Міжнародний Аеропорт Орландо у період з 2010 по 2016 рік
оптимізував використання водних ресурсів на 11,5%.

Деякі стратегії включають повторне використання води, управління
зливовими водами, штучні водно-болотні угіддя, перепроектування
інфраструктури або економію води, що використовується для зрошення.

Питна вода: актуальні проблеми
Окрім води господарського призначення, аеропорти потребують питну
воду для пасажирів та персоналу. У терміналах та у всіх приміщеннях
аеропортів вода потрібна відвідувачам, працівникам та службам
громадського харчування. Багато аеропортів вже вжили заходи щодо
зменшення споживання води з метою підвищення стійкості використання
ресурсів.

В аеропорту Франкфурт, що у Німеччині, встановлені крани з низьким
напором, в результаті чого вдалося зекономити тисячі кубічних метрів
води на рік, а в аеропортах Бельгії становлено безводні пісуари, що
дозволяє економити 32 мільйони літрів на рік.

Кейтеринговий сервіс компаній Air France та KLM почав застосовувати
метод "EcoShine" для очищення зовнішньої частини літаків - цей процес
дозволяє використовувати системам у 100 разів менше води. Вони також
встановили лічильники на воду, що використовується для миття посуду в
закладах громадського харчування.

Не існує точної стратегії економії водних ресурсів у процесах управління
авіакомпаніями та аеропортами, але, щоб почати літати у правильному
напрямку, ми можемо впроваджувати зміни, оскільки все в наших руках та
руках авіакомпаній і їх менеджерів

За даними: https://cutt.ly/fcOh3YE